2014. március 6.

Ajándék és fuga

A projekt folytatódik...

Ott hagytam abba, hogy még sohasem fugáztam. Mint ahogy téglát sem csináltam még soha, így több hibát is elkövettem. Egyszerűbb lett volna, ha a téglák alatt lefestem a fát, akkor nem kellett volna kínlódni a fugával. És egyszerűbb lett volna, ha a fehér fugába festéket vagy pasztellkrétát keverek. De sajnos ez csak később jutott eszembe. (Így utólag kell majd színezni.)
Anda javasolta, hogy külön próbálkozzam, ne egyből a dobozkában. Ez nagyon jó ötlet volt, mert az első verzió nagyon csúnyára sikerült. Nem lakkoztam le a tojástartót, így az egyrészt beszívta a vizet, másrészt a fuga nagyon tapadt, nem lehetett letörölni a papírról (jobb oldal). Ráadásul túl híg lett a fuga. Megpróbáltam lelakkozni, bár nem szerettem volna túl fényes téglákat, inkább kopottat. Matt lakkom nem volt itthon, csak ragasztólakk (dekupázshoz). Azt használtam. Sokkal jobban sikerült a próba (balra).


Ezen felbuzdulva lelakkoztam a téglákat a dobozban, vártam egy napot, és ma fugáztam. Mozaiktechnikához való fugát vettem, és ilyenre kevertem ki a tejföl sűrűség helyett:


Nehezebb volt letörölni a fugát, mint vártam, de összességében könnyebben ment, mint amire számítottam. Az eredmény lakkozás után:


Fugázás közben:


Pár perc száradás után nedves ruhával töröltem le a téglákat:



Most várom, hogy megszáradjon, kicsit félek, hogy ha már nem lesz nedves, akkor sokkal maszatosabb, fehérebb lesz...

Ajándék Andától

Anda múlt héten facebookos játékot hirdetett. A legújabb diorámája méretét kellett megtippelni, és én nyertem! A nyereményem hétfőn érkezett:




Ez most nagynak tűnik, de valójában ekkora:


Nagyon örültem neki, remélem, hogy pont jó lesz a jelenetembe. Ugye, milyen szép? Még egyszer nagyon köszönöm! :)

Így már van néhány kiegészítőm is a jelenethez:


Már nagyon várom a hétvégét, hogy legyen időm ablakot csinálni. :) Hétközben sajnos nem nagyon tudok ráhangolódni a "munkára". Olyan rövidek az esték...

Melli

4 megjegyzés:

  1. Szerintem ssszuper lett a fuga! Ha kicsit foltos marad nem baj, mert úgyis koszolni akarod. Azon talán jobban rajta is marad, mint a lakk rétegen. (egy kis finom csiszolás lehet, hogy a fényes tégláknak nem ártana.) Bár én nem látom, hogy annyira fénylenének. Kíváncsian várom a jelenetet!

    VálaszTörlés
  2. Hi Melli! Congratulations on your wonderful gift of Andrea, enjoy :D! Will you use it in your new project?
    Regarding to the grout: I have just asked this question on my blog :D! I haven't done this job before. So I have a question for you: are your bricks made of paper, just like mine? I ask this because the translator does not translate all of the Hungarian words, so I can not read it in your blog post :(, I am sorry.
    Hugs, Ilona

    VálaszTörlés
  3. I like your new project. Great work with the bricks. And...wonderful gift

    VálaszTörlés
  4. Everything is looking great! xo Jennifer

    VálaszTörlés